5 istotnych kwestii dotyczących treści dla sukcesu SEO podczas świątecznych zakupów

Silna obecność online w wyszukiwarce ma kluczowe znaczenie dla sukcesu sprzedaży w okresie świątecznym. Poznaj 5 kluczowych kwestii dotyczących treści, które mogą pomóc. Analitycy przewidują silny sezon zakupów świątecznych dla detalistów, z przewidywanym wzrostem przychodów o 7% do 9% w ciągu ostatniego roku. Według Deloitte sprzedaż świąteczna może osiągnąć 1,3 biliona dolarów między listopadem a styczniem.

Ponad dwie trzecie kupujących ( 66% ) kupujących, którzy chcą robić zakupy w sklepie, będzie wyszukiwać w Internecie najlepsze lokalizacje, prezenty i oferty. Stawka jest jeszcze wyższa dla sprzedawców e-commerce, ponieważ konkurencja jest sztywniejsza niż kiedykolwiek wcześniej. Zarówno dla sprzedawców rzeczywistych, jak i internetowych, silna obecność online w wyszukiwarce jest integralną częścią sukcesu sprzedaży w tym okresie świątecznym. W tej kolumnie znajdziesz pięć wskazówek, które możesz wykorzystać już dziś, aby przygotować prezenty handlowe na nadchodzącą falę świątecznych zakupów.

1. Wykorzystaj swoje statystyki SEO w tym świątecznym sezonie zakupowym

Firmy stają przed wyzwaniem sprostania konsumentom za pomocą optymalizacji i personalizacji, które spełniają ich dzisiejsze potrzeby, a nie takie, jakie były w minionych latach lub miesiącach. Ponad półtora roku zakłóceń spowodowanych pandemią dowiodło, że potrzebne są informacje o klientach w czasie rzeczywistym. Tylko wykorzystanie danych z poprzednich sezonów świątecznych do informowania o tegorocznych kampaniach sprawi, że sprzedawcy będą próbować zaspokoić potrzeby odbiorców, którzy w dużej mierze przenieśli się dalej.

Spostrzeżenia SEO są tak zbliżone do głosu klienta w czasie rzeczywistym, jak to tylko możliwe. Marketerzy powinni przyglądać się trendom makro i warunkom w całej branży, a także własnym statystykom wyszukiwania konsumentów, zachowaniu w witrynie, recenzjom i innym danym w czasie rzeczywistym, aby informować o tworzeniu treści świątecznych i planowaniu kampanii. Gromadzenie, analizowanie i aktywowanie tych spostrzeżeń w dowolnej skali wymaga rozwiązania technologicznego do automatyzacji gromadzenia i analizy. Niektóre rozwiązania mogą sprawić, że te dane będą działać od razu dzięki automatycznej personalizacji.

2. Wyprzedź pojawiające się trendy

Mówiąc o trendach makro, ważne jest, aby zdawać sobie sprawę z tego, jakie produkty konsumenci są najbardziej zainteresowani zakupem w tym roku. Na trendy te mogą wpływać miejsca, w których ludzie wychodzą z pandemii i jej ograniczenia. Na przykład zeszłej wiosny, gdy w wielu miejscach w całym kraju kończyły się blokady, ubrania i luksusowe przedmioty, takie jak woda kolońska, stały się popularnymi artykułami na bilety. Ważne jest, aby zdawać sobie sprawę z pojawiających się trendów w lokalizacjach geograficznych, które obsługujesz i kierujesz za pomocą płatnych reklam.

Analiza słów kluczowych, których ludzie używają, aby znaleźć Twoje lokalizacje, zagłębianie się w statystyki biznesowe Google, odkrywanie trendów i nasłuchiwanie społecznościowe może dostarczyć wskazówek, które kategorie produktów lub usług mogą być następne. Na przykład nasze wewnętrzne dane w BrightEdge (moja firma) pokazują skoki i spadki wzrostu w różnych kategoriach. Dane te sugerują, że odzież i obuwie będą w tym roku dużymi produktami, ponieważ prawie połowa śledzonych słów kluczowych ma wzrost o 20% w porównaniu z rokiem poprzednim.

 

3. Dostosuj treść do zamiaru i popytu na świąteczne zakupy

W tym roku chodzi o to, by Twoje treści i kampanie odpowiadały treściom wyszukiwania konsumentów szukających produktów i usług takich jak Twoje. Oznacza to nie tylko zrozumienie „co”, ale także dlaczego konkretni konsumenci mogą szukać Twoich produktów. Optymalizacja filmów i opisów obrazów oraz tekstu alternatywnego może pomóc w ich odkryciu w YouTube, Grafice Google i zaawansowanych wynikach wyszukiwania. Upewnij się, że każda strona ma nagłówki, tytuły i inne elementy na stronie, które używają odpowiednich słów kluczowych. Pamiętaj, aby wykraczać poza słowa kluczowe i zawierać opisowe treści, które odzwierciedlają Twoje zrozumienie problemu, który klient musi rozwiązać.

Upewnij się, że dostosowujesz całą treść od początku do końca, a miejsce docelowe po kliknięciu odpowiada intencji osoby wyszukującej, która zdecydowała się kliknąć tę reklamę lub wynik wyszukiwania. Korzystaj z technologii opartej na sztucznej inteligencji, gdy tylko jest to możliwe, aby personalizować treści w czasie rzeczywistym, lepiej spełniając wyrażone potrzeby osób wyszukujących i odwiedzających witrynę. Badania pokazują, że spersonalizowane rekomendacje produktów zwiększają o 26% średnią wartość zamówienia (AOV).

4. Nadaj priorytet zakupom poszukiwacza

Upewnij się, że infrastruktura Twojej witryny będzie w stanie sprostać wymaganiom ruchu w okresie świątecznym. Szybkość strony jest kluczowa dla doświadczenia klienta i konwersji od kilku lat. Jednak wraz z wprowadzeniem Core Web Vitals i aktualizacją jakości strony Google zamierza nagradzać sprzedawców, którzy zapewniają bardziej optymalne wrażenia i lepszą widoczność w sieci wyszukiwania, lokalnej i mobilnej.

Mówiąc prościej, jeśli Twoi konkurenci optymalizują CX, a Ty nie, możesz nawet nie mieć szansy z tym klientem. Posiadanie sprawnej technicznie strony internetowej jest kluczowe. Upewnij się, że obrazy są wystarczająco skompresowane, użyj sieci CDN i jeśli to możliwe, zrób wszystko, co konieczne, aby czas interakcji był krótszy niż 0,1 sekundy. Dodaj minimum, wdróż nawigację i ustrukturyzuj dane za pomocą schematu pozycji. Pomóż Google dokładnie zrozumieć, w jaki sposób Twoje treści są najlepszą odpowiedzią dla każdego trafnego wyszukiwania.

5. Przemyśl całą interakcję, aby uzyskać maksymalny wpływ na wyszukiwanie

Świąteczne zakupy nie są już procesem liniowym. Wejdź do sklepu > przeglądaj półki > wybierz produkt > zapłać w kasie jest teraz rzadkością, jeśli chodzi o podróż świątecznych zakupów. Klienci mogą być w sklepie i kontaktować się z przedstawicielami obsługi klienta, ale także szukać w Internecie porównawczych cen, pobliskich lokalizacji, które mogą sprzedawać te same produkty, oraz opcji e-commerce.

Nawet jeśli wygrałeś kliknięcie, a odwiedzający wchodzi w interakcję z Twoją stroną docelową, mogą również wyszukiwać i przeglądać oferty. Istotne jest, aby w każdym punkcie styku i interakcji dostarczać treści, które ułatwiają kupującym podjęcie następnego kroku. Zaczyna się od zoptymalizowanej treści, która działa w wyszukiwaniu; które odkrywają zmotywowani konsumenci, otwarci i otwarci na nowe marki, produkty i pomysły. Ale potem musi nastąpić kolejna faza tej interakcji. Twoje magnesy naprowadzające muszą zapewniać trafność treści, sposób wczytywania i wyświetlania treści, czy dostarczone informacje odpowiadają na wszystkie pytania kupujących itp.

Nie zmuszaj ich do szukania ofert, kuponów lub recenzji. Są szanse, że po prostu trafią do innego sprzedawcy, który sprawi, że zakupy będą bardziej bezproblemową transakcją. Pamiętaj też, że ten sam klient może z różnych powodów decydować się na interakcję z Tobą w różnych kanałach. Mogą przeglądać w wyszukiwarce, zwracać się do komunikatora Facebooka, aby zadać pytania, a następnie udać się do sklepu, aby sfinalizować zakup. W rzeczywistości 76% klientów preferuje różne kanały w zależności od kontekstu ich potrzeb. Spójrz na każdą podróż jako całość i upewnij się, że po drodze nie ma żadnych przystanków. Na przykład nie chcesz, aby Google Ads kierował ruch do sklepów poza godzinami ich otwarcia. Podobnie nie ma sensu wydawać budżetu na promowanie produktów, których nie ma w magazynie.

Wysokiej jakości doświadczenia pokonają ilość punktów styku w tym świątecznym sezonie zakupowym

Jakość zwycięży w tym sezonie świątecznym – wysokiej jakości interakcje, wiadomości i doświadczenia będą napędzać sprzedaż wśród konsumentów, którzy są znużeni nadmiarem informacji nieodłącznie związanym z długą pandemią. Skoncentruj się na zrozumieniu, które typy treści są rezonujące, gdzie dopasowujesz się do kategorii o dużym popycie i jak zapewnisz płynne, wyjątkowe wrażenia od odkrycia aż po sprzedaż.

Następnie używaj sztucznej inteligencji i automatyzacji wszędzie tam, gdzie to możliwe, aby skalować swoje wysiłki. To czas na synergię technologii, treści i przepływów pracy, aby angażować, zachwycać i konwertować klientów w okresie świątecznym.