• +48 504 712 141 hello@isometric.pl

Jak stworzyć nazwę firmy? Poznaj kilka podstawowych zasad

800 450 Jagoda Dynowska

O nazwie firmy, o jej długości i o tym, co trzeba przemyśleć o nazwie myśląc

Wymyślenie odpowiedniej nazwy firmy nie należy do najłatwiejszych zadań, dlatego przedsiębiorcy zachodzą w głowę jak to zrobić i zadają sobie wiele pytań: która nazwa będzie najlepsza? Na co zwrócić uwagę i czym się wyróżnić? Jak stworzyć nazwę firmy, która faktycznie będzie atrakcyjna? Nie da się ukryć, że dobra nazwa to klucz do sukcesu – może Ci przynieść wiele korzyści w przyszłości, a także ułatwić promocję Twojego biznesu, dlatego podpowiadamy jak się do tego zabrać.

Tworzenie nazwy firmy – pierwsze kroki

Masz już pomysł na biznes? Gratulacje! Od tego wszystko się zaczyna. Zapewne jesteś jednak jeszcze na początku swojej drogi i aby ruszyć naprzód potrzebujesz przygotowania pewnego istotnego elementu – nazwy. Okazuje się, że to tylko pozornie łatwe zadanie. Oczywiście zdarza się, że pomysł niespodziewanie sam wpada do głowy i okazuje się genialny. Co jednak zrobić, gdy jeszcze go nie masz? Na dobry początek postaw sobie kilka pytań:

➔ CO SPRZEDAJESZ? Produkt czy usługę? Produkt innowacyjny, czy masowy?

USŁUGA. Ze swojej natury bazuje na Twoim doświadczeniu i umiejętnościach, dlatego przy tworzeniu nazwy firmy powinieneś zastanowić się, czy nie warto wykorzystać swojego imienia i nazwiska. Zauważ, że wiele nazw usług znanych marek bazuje na takich danych, musisz jednak obiektywnie ocenić, czy Twoje nazwisko jest odpowiednie – łatwe do zapamiętania, nie za długie, oryginalne. W takim przypadku nadasz ludzki charakter swojej firmie, mówiąc swoim Klientom wprost “podpisuję się pod swoją firmą rękoma, nogami, a także imieniem i nazwiskiem”. To rozwiązanie może być korzystne m. in. dla: coachów, makijażystek, doradców czy projektantów.

PRODUKT. Przy zastanowieniu się jak stworzyć nazwę firmy w tym przypadku powinieneś odpowiedzieć sobie na kluczowe pytanie: Sprzedajesz PRODUKT (przykładowo karmę dla kotów, której skład latami opracowywałeś) czy PRODUKTY (załóżmy, że jest to większy bądź mniejszy asortyment produktów z branży zoologicznej)? W pierwszym przykładzie sprawdzić się może krótka nazwa (Sheeba, Felix), niekoniecznie ściśle związana z samym produktem, ale za to łatwa do zapamiętania. W drugim natomiast postaw na coś dłuższego – możesz zasugerować, że sprzedajesz ASORTYMENT (Crazy Pets World, Huppy Puppy).

Praktyki ułatwiające wymyślanie nazwy firmy

Przy tworzeniu nazwy warto pamiętać o kilku cechach, którymi powinna się ona charakteryzować. Króluje tu przede wszystkim unikalność, oryginalność, ale też cechy praktyczne, w które wpisuje się łatwość wymówienia nazwy, a także jej zapamiętania.

Zapewne zastanawiasz się jak sprawdzić, czy wymyślona przez Ciebie nazwa firmy jest ŁATWA DO ZAPAMIĘTANIA? Istnieje PROSTY sposób, by się o tym przekonać! Zapisz swoje pomysły na kartce, zbierz znajomych i poproś ich, aby przeczytali wybrane przez Ciebie nazwy. Uwierz, że nie chodzi tu o ich ocenę! Po godzinie zapytaj znajomych, która z wcześniej wymienionych nazw wpadła im do zakamarków pamięci. Ta, którą byli w stanie powtórzyć to Twój strzał w 10!
Bo dobra nazwa, to nie ta która wiele przekazuje, ale ta która będzie łatwo przekazywana dalej.

Jakie są Twoje doświadczenia? Tworzenie nazwy przyszło Ci z łatwością, czy może mierzyłeś się z własną kreatywnością?

Chętnie pomożemy – skorzystaj z pomocy specjalistów, którzy stworzą nazwę biorąc pod uwagę Twoje oczekiwania i potrzeby.

P.S. Już niebawem przedstawiamy Wam case study, w których kolejno pokażemy trzy historie jak stworzyliśmy nazwę firmy – będziemy działać na żywym organizmie!