• +48 504 712 141 hello@isometric.pl

Konkurencja na rynku – jak z nią wygrać i osiągnąć sukces w biznesie?

800 450 Jagoda Dynowska

Czy jesteś w stanie prześcignąć konkurencję? Bądźmy szczerzy – to tak naprawdę zależy od wielu czynników. Spójrzmy na nasz przykład. Istnieje ok 40 000 firm w Polsce, które są dla nas konkurencją na rynku. Dla nas, dla Isometric. Wiemy jednak co zrobić, aby efektywnie prowadzić naszą firmę i tym się z Wami podzielimy – ten tekst powstał z myślą o wszystkich, którzy boją się konkurencji, bądź zbyt często słyszą słowa: „ale przecież to już jest!”

Konkurencja na rynku nie musi być problemem

Zakładając firmę z reguły musisz liczyć się z tym, że nie Ty pierwszy wpadłeś na ten pomysł, co oznacza, że raczej będziesz walczyć o Klienta z innymi firmami. Oczywiście istnieje możliwość, że wyjdziesz na rynek z kompletnie nowym produktem i trafisz prosto w serca klientów, co pozwoli Ci osiągnąć sukces – ten temat jednak rozwiniemy przy innej okazji. Gdy jednak tak się nie dzieje, konkurencja może nie raz wzbudzać w Tobie negatywne odczucia i wątpliwości – mimo to spróbuj potraktować ją jako motywator do działania, a także pewnego rodzaju źródło wiedzy. Przykładowo, widząc błędy Twoich konkurentów masz szansę uniknąć ich w przyszłości. Twoje podejście ma kluczowe znaczenie – musisz przygotować strategię, która pozwoli Ci się wyróżnić i opracować sposób, który sprawi, że zaczniesz efektywnie docierać do swoich potencjalnych klientów.

Od czego zależy sukces w biznesie?

Kiedy myślę o konkurencji Isometric, włos trochę mi się jeży na głowie, ale pamiętam, że sukces w biznesie zależy głównie od nas, od naszej ciężkiej pracy. A wszystko inne jest zmienne i dynamiczne.

Jak wygrać z konkurencją? Prawda jest taka, że nawet jeśli Twój sąsiad zbankrutował wczoraj sprzedając plastikowe wiaderka, to Ty już jutro możesz zacząć zarabiać sprzedając dokładnie te same plastikowe wiaderka. Liczy się pomysł na sprzedaż, wiedza oraz odpowiednie podejście, które pozwoli przebić się w świecie biznesu i pokonać konkurencję. Od czego jeszcze zależy sukces w biznesie? Zobacz, co może mieć wpływ na efektywność działania Twojej firmy.

kwestia promocji – być może Twoje ulotki codziennie są rozdawane w okolicach Metra Centrum, a Twoi Klienci obojętnie mijają Metro Centrum przeglądając newsfeeda na Facebooku?

Zastanów się i pomyśl. Analiza Twojej grupy docelowej, czyli zainteresowań i zachowań (przykładowo spędzanie wolnego czasu) Twoich klientów jest kluczowa. Nie zawsze warto upierać się przy znanych rozwiązaniach, czasem trzeba wywrócić strategię promocji do góry nogami, by uzyskać rewelacyjne efekty.

kwestia modelu biznesowego i zarządzania – być może Twój produkt jest rewelacyjny, ale masz błędne założenia, przez co nie trafia on do odpowiedniej grupy? Dobrym przykładem zmiany strategii biznesowej jest Kekemeke, aplikacja do zbierania „pieczątek” w knajpach. Okazało się, że reklama skierowana do stałych bywalców knajp jest nieskuteczna, natomiast po skierowaniu oferty do restauratorów nastąpił przełom. Restauratorzy sami zaczęli zachęcać swoich klientów do pobrań aplikacji i taka zmiana była strzałem w 10!

Popatrz na swój produkt od innej strony, bo przełamywanie schematów i przyzwyczajeń może przynieść wiele dobrego Twojej firmie. Pamiętaj, że produkt nie musi być problemem, a z konkurencją na rynku możesz wygrać. Często problem tkwi w Twoim podejściu do promocji, marketingu i sprzedaży. Usiądź, zastanów się, może warto wprowadzić zmiany?

Postaw na promocję, której jeszcze nie było!